czwartek, 9 grudnia 2010

Odzyskiwanie danych z dysku zewnętrznego

Niedawno bardzo chytrze skasowałem sobie ok 20gb danych, głównie filmów, z dysku zewnętrznego. Pomyślałem trudno się mówi, zaraz odzyskam. Odpaliłem sprawdzonego i do tej pory nie zawodnego EasyRecovery firmy OnTrack. Wybrałem dysk, a on sypną błędami i się wyłączył. Dziwne, trudno, jeszcze raz. To samo. Czas na Back2Life. Wszystkie partycje mogę odzyskać tylko nie zewnętrzną (podobny problem do EasyRecovery). Czas na pomocną rękę Googla. Odnalazłem stronę, zacząłem po kolei ściągać, instalować i testować programy do odzyskiwania danych. Jeden po drugim odpadał nie mogąc odczytać dysku zewnętrznego. Powoli zacząłem przyzwyczajać się do utraty danych... Wtedy z pomocą przyszedł FileRestorePlus! Z małymi przycięciami, ale odczytał pliki z dysku. Odzyskiwanie też szło mu całkiem nieźle, gdyby nie fakt, że nie potrafił odzyskać plików powyżej 4gb. Jednak to nie stanowiło problemu, bo przynajmniej dowiedziałem się, które pliki muszę ściągnąć ponownie, reszta bez szwanku. Układ folderów, podfolderów i plików nienaruszony.
Przyczyną niemożności odczytania urządzenia przez resztę programów był błąd MBR. Nie wiem na jakiej zasadzie to działa, ale scan disc niczego nie znajduje, dysk po podłączeniu działa normalnie, a programy do odzyskiwania danych cały czas mają z tym problem.

FileRestorePlus - you saved me :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz